nee




a beginning.
Mar 17, 2017 | 10:33 PM | (0)
annyeong.........and hai dan juga assalamualaikum!!!!!!!!
setelah sekian lama yang takdela lama mana tapi lama la jugak tak bercakap sorang sorang depan laptop hahahaahha ok dusta sangat cakap depan laptop macam aku ni takde life sangat je -_________-

oh........btw...aku dah habis sekolah hahaha ok dah lama sebenarnya tapi saje je nak bagitau...after +- 10 years of school & finally eisya is no longer a highschool student hahahah ceh poyo giler.....

oh haritu.....spm haritu.....susah......tak tipu....setiap paper yg aku jawab end up semua buat aku nangis sensorg hahaha noob gila kan...mula dengan bahasa melayu dengan karangan aku yg pendek mcm bebudak form bawah pastu dengan bahasa inggeris lagila aku salah buat karangan weh ahuhuchnducbyhdnb3 aku time tu dah siap dkt 2 mukasurat karangan lain sekali bila aku baca apa yg aku tulis dgn apa kehendak soalan tu 360 darjah terpesong dari landasan hahaha sedih gila weh nak buat baru cm adaaaa masaaaa~~ pastu aku dengan penuh konfiden tukar karangan yg cerita tu tapi aku pakai karangan lama. kiranya dari karangan yg salah tu aku sambung je dgn karangan baru maka itulah kali pertama aku buat karangan panjang gila ahahaahha pastu time sejarah tu lagilah patah hati dengan spot tak masuknya pastu soalan bocornya pastu aku dengan bangganya keluar awal time sej paper 1. muka konfiden je keluar hahaha pastu paper maths syariah quran sunnah tu okay je cm okay la haha syariah aku paling konfiden sbb entahla mungkin sbb paper 1 dpt lebih drpd yg aku target kot hahahaha pastu yg paling sedih bahasa arab la haha karangan spot 1 pun tak masuk haahahhah aku hafal 3 karangan dan semua tu mcm tkde apa2. tp ada satu karangan tu tajuk dia attasamuh camtula pstu karangan tu mmg spot & aku hafal since ub1 lagi & sampai ke trial aku pakai karangan tu hahaha pastu time spm tu keluar tau attasamuh tu tapi dia tambah zakat apatah mmg tak masukla sbb yg aku hafal ni lain pstu yg keluar siap ada zakat lagi tp disebabkan taknak kosongkan aku pun pakai je karangan tu..........agaknya pemeriksa tu mesti gelak2 je sbb aku tk paham soalan.....pastu dh smpai subjek yg tough haha iaitu subjek2 sains yg mmg mcm asdfghjkl tu.....yg lain tu susah la tp ok je tp susah tp cm tkdela smpai stress kecuali addmath sbb before ni buat past year apa semua format sama je perghhhh selama ni en bukak paper, keluar topic fungsi tapi sekali dia pergi rombak semua soalan like whut.........tp dkt addmath tu aku konfiden section c tu full mark la cey sbb soalan dia sebenarnya tak susah tp section b tu dua soalan besar aku tinggal cmtu je hahahaah pastu lagi satu subjek tu bio hahahaha enthlah bio punya susah ni cm tknak kalah tau like.....PAHAL SUSAH SGT DOOOOO!!! (mungkin sbb mmg tak minat kot) paper 3 bio aku banyak kosong lagi lagi yg prosedur eksperimen tu dgn dukacita nya aku tinggal cmtu je sbb tkde idea walaupun sedikit pun time tu weh huahua spm berakhir dgn subjek kimia maka pada 3.30 petang 29 november 2016, nur elisra eisya bukan lagi seorang pelajar sekolaaaah!!!



muka bahagia teramat sangat hahahaha

ok sekian tu cerita sebelum dpt result hahaha skrg dah dapat result wooooooo penantianku selama iniiiiii telah berakhir.......cpt gila masa dulu duk kira2 lagi 3 bulan la apela last2 semalam kot aku amik result hahahah sebenarnya tkdela nervous mana tau amik result tapi nervous la tp biasa je kot haahaha excited lagi jumpa kawan2 haha siap datang awal semata nak bergambar pastu berbual bual cey skema hahaha pastu kan dlm 9 lebih cmtu ada dpt berita la drpd cikgu yg 10a berapa orang 9a berapa orang 8 7 6 apa semua tu pastu time tu dah down teruk sbb........jujur ckp mmg dpt rasa kot i dont belong there haha sbb mcm org duk cite la tk semestinya trial dpt a banyak spm pun sama haha dan cite tu la yg aku duk igt banyak kali smpai time tu dh nak nangis dah aku siap hantar lagi kat mak ayah aku benda tu siap mintak maaf lagi haha tp mak aku reply emoji nangis huhu time tu lagila retak hatiku nasib baik ayah aku ni positif gila dia cm redho je haha pastu off data jap makan brownies yg bal bawak utk tenangkan jiwa haha thankyou bal !!! dlm kul 10 cmtu aku bukak balik data scroll la group family yg ada makcik pakcik apa semua pstu ayah aku ada send gmba kat situ aku pun download jela sekali............................. tu la result aku...... hahaaaa kelakar kan. time tu terus mcm kena heart attack sbb......what...ayah aku dpt tau sbelum aku huhuhuahauahuahuahau time tu jugaklah bergelen air mata keluar haha noob gila org lain duk nervous lgi aku dah habis air mata hhaha pstu bila ayah aku sampai sekolah aku nangis lagi sbb tahla cam...tahla tp sedih tp happy faham tak.......... hahahaha and result tu sesungguhnya beyond daripada apa yg aku bayangkan sbb....im not that excellent pun banyak main duk melagho sana sini berjimba apa semua tapi.... Alhamdulillah for everything....... aku duk tanya ayah aku dia happy tak & tu la first time aku nampak senyuman yg paling paling manis yg pernah aku nmpak drpd ayah aku T___T and honestly aku tak kisah pun result aku cmne cuma for once aku nk buat parents aku proud dgn aku and finally!!! i did it......... 


pastu kalau ckp pasal result pulak sebenarnya aku terkejut jugak ahahahhaah drpd form 1 aku mmg tak pernah dpt A english masuk form 4 pun selalu B+ takpun A- yg cecukup makan tu je hahaha tapi utk spm ni dpt A for the first time in forever haha pastu subjek agama ok kecuali kecundang dkt bahasa arab tu haha sedih gak la tp mmg tak target pun bahasa arab a sbb karangan tu la tp cm sedih la faham tak........ pastuu subjek sains ok je dpt B+ hahaha dpt merasa wei dpt B tu hahahahaha dulu time awal2 form 4, G jela yg sudi terima aku pastu paling tak pun E ke D haha tp alhamdulillah aaaa pastu ada 1 C+ tau haha time tgk yg ayah aku send tu aku mmg dpt agak samada bio atau kimia tp mmg hati berat mengatakan bio sbb mmg susah dn tak suka pun subjek tu haha and betullah tu bio haha tp ok la sbb dia bio so tkdela sedih mana &&&&&& alhamdulillah sikit demi sikit aku dah nampak nak ke arah mana haha oh and satu subjek yg paling aku tak expect skali addmath tu la hahaha dpt merasa seketul a- yg tak pernah pernah aku impikan sama sekali

honestly tk penah terfikir result math & addmath aku ok sebab......start form 1 mmg aku anti math smpai tk pernah dapat A mahupun B ataupun C. semuanya bermula dengan algebra tula  mmg dah hancur lebur sgt dah math aku dulu entah camne la boleh amik addmath time form 4 pastu time trial pt3 dulu math aku E je haha E tu kira gagal la tu haha bencinya la aku dgn nombor ni..tapi aaaaaaaa sumpah terkejut gila T_____T bukan aku lahir terus pandai math pun setakat kira duit reti la...bukan aku lahir dah reti kira sudut pedalaman semua tu bukan aku lahir terus reti sin cos tan tu.....bukannya tak pernah menangis sbb addmath ni. menangis meraung mengamuk semua dah pernah dah. buat kerja penuh satu muka surat tapi dapat telur bulat tu pun lagilah biasa.... tiap kali buat latihan mesti ingat muka cikgu azizah & cikgu mazrul yg sabar gila ajar aku addmath tanpa jemu bagi kata semangat curah semua ilmu....cikgu.... this is for u T_T thankyou for everything...

dan akhirnya setelah beberapa tahun aku sekolah, masa depan aku ditentukan dengan hanya satu kertas....hahahaha lol sangat. btw, this is just a beginning...mcm org ckp la spm bukan penentu segalanya tp kekadang tkleh gak guna ayat tu sbb kesian yg duk usaha struggle sbb nak dpt straight A tp org ckp cmtu plak. rezeki masing2 la yg penting sentiasa bersyukur dgn apa yg kita dapat sebaaaab kalau kita bersyukur, lagi banyak rezeki yg Allah tambah. Be grateful & be thankful.

Another long waaaaaaaaaay to go & Alhamdulillah for this new beginning